Screentest voor het sportjournaal
Vandaag zijn wij naar de Media Experience geweest in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. Dit instituut beheert ongeveer 70% van het Nederlandse audiovisuele erfgoed, voornamelijk van de publieke omroepen en van populaire bioscoopjournaals en enkele particuliere collecties. In totaal beheert het instituut volgens eigen opgave ruim 700.000 uur radio, televisie, film en muziek en groeien nog.
De Media Experience is een grote tentoonstellingsruimte met vijftien paviljoens vol televisie-herinneringen, televisietechniek en authentieke objecten. De bezoeker ontvangt van een ring met RFID-chip, waarmee hij het gebruik van een aantal expositieobjecten kan personaliseren en kan figureren in een televisieprogramma.
Ook is er tijdelijk een tentoonstelling in de Blauwe Zaal met hierin een veelzijdige en prikkelende terugblik op het oeuvre van twee legendarische Nederlandse televisiemakers: Kees van Kooten en Wim de Bie. Erg mooi en leuk om terug te zien
Zo hebben wij o.a. ook een screentest gedaan voor het journaal en sportjournaal. Ik moet zeggen dat werken met een autocue niet meevalt. Het resultaat kun je hierboven zien.
Heel geheel is verrassend mooi, leuk en interessant. We hebben er dan ook zo'n kleine 4 uur rondgelopen.
2 Comments:
Hoi Bjorn
Ik heb het in het oude omroepmuseum in HIlversum gedaan zo'n sceentest, maar het is echt een beroep.
Maar wel erg leuk!!. Ik zou het wel willen doen als werk.
Wij zijn ook bij Koot en Bie geweest en zagen toch nog stukken die we niet kenden. ( En we zijn toch wel aardige fans)Het is een leuk klein dagje uit ! Goetjes, Corrie
Haha, je was een echte professional! Lijkt me ook erg moeilijk hoor. Vooral het tempo... maar als je het vaker doet, zal het wel lukken denk ik.
Misschien ga ik ook maar eens een bezoekje brengen en mijn nieuwlezer-kunsten vertonen aan de wereld.
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home