Bjørn's Weblog

Nieuws


bovenzijde pagina

Weer


weersverwachting
bovenzijde pagina

Favoriete muziek


This text will be replaced by the flash music player.
bovenzijde pagina

Trein




Auto



bovenzijde pagina

Bioscoop top 10


bovenzijde pagina

Vorige berichten


Goede actie van Greenpeace tegen gif
Bjørn's baaldag
Wie wat bewaart, die vergeet dat
Wij gaan weer naar school
Monkey ball in real life!
Goedkoop 'kunst' aan de muur
Bier en blije olifanten
Achteruitrijden 1 augustus 1978 - Te Land, Ter Zee...
Kit, I need you pal
Snotlap en buikgerommel
bovenzijde pagina

Terug in de tijd


February 2006
March 2006
April 2006
August 2006
September 2006
October 2006
December 2006
February 2007
March 2007
April 2007
May 2007
June 2007
July 2007
September 2007
November 2010
bovenzijde pagina

18 September 2006

Voordat je het weet is er weer een dag voorbij

Mijn moeder gaat digitaal. Ze heeft sinds enkele dagen adsl. Alleen dat moest nog wel even aangesloten worden. Geen probleem, dat zouden wij wel even doen (wij zijn mijn vriendin en ik). Mijn moeder heeft een Packard Bell pc met net genoeg intern geheugen om internet aan te kunnen sluiten. We zouden de pc even opnieuw formateren om er voor te zorgen dat hij weer snel zou zijn, daarna adsl installeren. Nu moet je weten dat bij het merk Packard Bell alles werkt vanuit master cd's. Op deze cd's staan het besturingsprogramma en bijna alle drivers van de in de computer aanwezige onderdelen. Bijna alle drivers, want die van de grafische kaart waren ze bij het maken van de cd's er vergeten op te zetten. Met als gevolg dat we alleen maar 16 kleuren op het scherm te zien kregen. Na veel zoeken op andere cd's hadden we een juiste driver gevonden. Nu adsl! Dat lukte dus niet, want volgens de cd van KPN kwam de computer net 2 MB tekort aan geheugen. Oplossing: Een 2e hands pc gekocht. Het werkt als een trein. Nooit meer Packard Bell.

2 Comments:

At 21 September, 2006 14:08 , Anonymous Anonymous said...

Haha, de ellende komt me bekend voor: ik heb ook een Packard hell en heb er soms echt spijt van dat ik het tweedehandsje dat we kregen aan Ridha heb gegeven (hij heeft minder gigabites en het is een veel oudere computer, maar alles werkt boven beter).

 
At 22 September, 2006 19:22 , Anonymous Anonymous said...

Nou, de nieuwe computer doet het goed bjorn, en jessi, ik ben er erg blij mee. groetjes mam.19.14 uur 23 september

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home